NIEZAWODNE SUZUKI

Autor:
wślizgu

Lekkie, ciche, a do tego nieprzeciętne osiągi i niskie zużycie paliwa – to wszystko charakteryzuje silniki zaburtowe Suzuki. Suzuki ma na swoim koncie rekordowe 8 statuetek IBEX dla silników czterosuwowych. Żaden inny producent nie jest w stanie pochwalić się takim wyróżnieniem!

Obok całkowicie elektronicznych wielofunkcyjnych ekranów i nowej gamy kolorów „cool white”, Suzuki nieustannie największy nacisk kładzie na innowacyjność i zaawansowane rozwiązania techniczne. Począwszy od rodziny silników DF4A/5A/6A, które umożliwiają składowanie w trzech pozycjach, czy bezakumulatorowym elektronicznym wtrysku paliwa, zastosowany w silnikach DF9.9B/15A/20A oraz DF25A/30A, a który zapewnia szybki i łatwy rozruch, niższą emisję substancji szkodliwych oraz ograniczenie użycia paliwa. Przy tej okazji warto też wspomnieć, że we wszystkich silnikach zasilanych wtryskiem paliwa zastosowano innowacyjny system spalania mieszanek ubogich „Lean Burn” dodatkowo obniżający zużycie paliwa, szczególnie podczas prędkości rejsowych. 

Suzuki dba też o bezpieczeństwo i posiada kilka systemów chroniących, w tym m.in. Suzuki Water Detecting System (system wykrywania wody w paliwie), czy Keyless Start System dostępny jako standardowe wyposażenie silników od 70KM, a wykorzystujący zakodowany kluczyk w postaci breloka, pozwalający na uruchomienie silnika, gdy ten znajduje się w jego pobliżu. 

Dla poprawy komfortu użytkowania, wszystkie silniki zaburtowe Suzuki, począwszy od modelu DF40A mogą być wyposażone w system Suzuki Troll Mode System, umożliwiający zmianę prędkości obrotowej co 50 obr/min i dający możliwość precyzyjnej regulacji przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Jeszcze więcej komfortu…? Proszę bardzo, wszystkie silniki DF150AP-350A sterowane są „elektroniczną manetką”, a modele AP czyli DF150AP-300AP umożliwiają dziecinnie prostą zmianę obrotów śruby napędowej.

Najnowszymi rozwiązaniami technicznymi, wprowadzonymi we flagowym modelu DF350A jest system podwójnej śruby napędowej, dzięki któremu uzyskuje się większą stabilność podczas kursu na wprost i lepsze przyspieszenie. Wówczas moc silnika jest przekazywana bardziej efektywnie, a przy holowaniu i cofaniu do dyspozycji jest większa moc. W modelu tym zastosowano również podwójne wtryskiwacze i wysoki stopień sprężania. Wszystko po to, by zoptymalizować spalanie i wygenerować odpowiednią moc, nawet przy dużych prędkościach.

W ubiegłym sezonie do oferty Suzuki została wprowadzona nowa seria śrub napędowych performance, dostępnych w szerokiej gamie rozmiarowej i trzech kategoriach: Watergrip, Watergrip Dual i Watergrip Sport. Wszystkie śruby serii WaterGrip umożliwiają łatwą wymianę tulei i zapewniają najwyższe osiągi.

Poza białym kolorem, wszystkie silniki począwszy od modelu DF6A oferowane są w odmienionym,  czarnym, ale wpadającym delikatnie w granat, perłowym kolorze „Pear nebular black”, który idealne komponuje się ze zmienioną, atrakcyjną szatą graficzną. 

W ofercie Suzuki Motor Poland znajdują się silniki zaburtowe o mocy od 2,5 do 350KM, zgrupowane w sześciu kategoriach: V6 Power GEKI, V6 Power, Top of the In-Line 4, High Performance Middle, High Performance Compact oraz Portable, które pasują do wszelkich zastosowań - do celów wypoczynkowych, sportowych i komercyjnych.

 

Funkcje silników Suzuki: 

  • odsunięty wał napędowy
  • Semi Direct Air Intake System
  • zmienna długość kanałów dolotowych powietrza  (silniki: DF250/225, 200AP/175AP/150AP, 200A/175A/150A)
  • bezakumulatorowy elektroniczny wtrysk paliwa  (silniki: DF9.9B/15A/20A/25A/30A)
  • żaluzjowy system separacji wody z powietrza (silniki: DF325A/350A)
  • możliwość składowania w trzech pozycjach (silniki: DF4A/5A/6A)
  • spalania ubogich mieszanek Lean Burn (silniki: DF9.9B – DF350A)
  • Suzuki Water Detecting System (silniki: DF350A/325A, DF300AP/250AP,DF200AP/175AP/150AP, DF140A/115A/100A, DF100B)
  • Keyless Start System (silniki: DF70A-DF350A)
  • Suzuki Troll Mode System (silniki: DF40A-DF350A)

Autor