C133s siostra Viatoris

Autor:
wślizgu

40 metrów długości, prosty i niemal pionowy dziób i trzy pokłady – tak w skrócie prezentuje się superjacht C133S Straight Bow zaprojektowany przez stocznię Conrad Shipyard z Gdańska. To siostrzana jednostka zwodowanego w maju ub. roku jachtu C133 Viatoris – największego jachtu motorowego zbudowanego od początku do końca w Polsce. 

Jacht C133S ma być gotowy w połowie 2020 roku. To transoceaniczny, wypornościowy jacht o stalowym kadłubie z aluminiową nadbudówką. C133S będzie miał 40 m długości 8,309 m szerokości, 2,50 m zanurzenia i 418 GT. Jacht zostanie wyposażony w dwa silniki o mocy 500 kW, system stabilizacji niwelujący przechyły, własną oczyszczalnię ścieków, dźwig do wodowania pontonu, żuraw pokładowy, czy odsalarkę.

 

W porównaniu z Viatorisem, C133S wyróżnia się przede wszystkim kształtem dziobu. „S” przy oznaczeniu modelu oznacza „super”, „elegancki”, „seksowny” lub po prostu „straight bow”, czyli prosty dziób. Nowa mutacja projektu C133 jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i wymagania klientów. Jak podaje stocznia w komunikacie, „pozostając wiernym nowoczesnemu, a zarazem ponadczasowemu stylowemu wzornictwu znanego na całym świecie studia projektowego Reymond Langton, prosty dziób C133S to nie tylko nowoczesny akcent w porównaniu do klasycznego kształtu dziobu siostrzanego C133, ale także zupełnie nowy układ jachtu. Powstała dzięki temu dodatkowa przestrzeń, która może być wykorzystana przez załogę lub gości.

 

 

Stocznia Conrad ogłosiła, że dzieło brytyjskiego biura projektowego Reymond Langton, w połączeniu z technicznym projektem statku Diana Yacht Design, jest gotowe do produkcji i dostępne w ofercie jako model pół-standardowy (semi-custom).

 

C133S dane techniczne:

projekt architektoniczny  - Reymond Langton

projekt techniczny - Diana Yacht Design

projekt wykonawczy - Conrad Shipyard

projekt wystroju wnętrz - Conrad Shipyard

typ statku - motorowy jacht wypornościowy

długość całkowita - 40,00 m 

długość na wodnicy pływania - 38,85 m

szerokość maksymalna - 8,30 m

zanurzenie - 2,50 m

wyporność - ok. 370 t

tonaż pojemnościowy brutto (GT) – 418

prędkość maksymalna - 11-13 węzłów

zasięg - 4000 Mm przy prędkości 10,5 węzłów

 

POJEMNOŚĆ ZBIORNIKÓW:

paliwo - 48 600 l

woda słodka - 10 500 l

ścieki - 6640 l

zużyty olej smarny - 1000 l

czysty olej smarny - 1000 l

 

NAPĘD:

silniki napędu głównego - 2 × Caterpillar C18 ACERT, B-rated, 500kW @ 2100rpm

przekładnie redukcyjne - 2 × ZF W650

wały napędowe - 2 × Rubber Design Oil-Cooled Shaft Lines

zespoły prądotwórcze - 2 × Caterpillar C4.4, 99 kW

stabilizatory - CMC Electric Zero Speed Stabilizers

ster strumieniowy dziobowy - Verhaar Omega 60 kW

ster strumieniowy rufowy - Verhaar Omega 60 kW

 

WYPOSAŻENIE:

wyposażenie pokładowe - Maxwell

system napędów hydraulicznych - Feebe

trap - Feebe

żurawiki dla tendra - Feebe, Besenzoni

klimatyzacja - Webasto

maszyna sterowa - Jastram

oczyszczalnia ścieków - Hamann AG

nawigacja / komunikacja - Furuno / Sailor

farby / powłoki antykorozyjne - AWLGrip

wytwornica wody słodkiej - Sea Recovery

przetwornik energii elektrycznej z przyłącza 

lądowego - ASEA

konstrukcja - stalowy kadłub, aluminiowanadbudówka

klasyfikacja - Lloyd's Register

notacja klasy - LR + 100A1 SSC Yacht Mono G6, [+] LMC, MCA LY3

Autor