Jacht C133S ma być gotowy w połowie 2020 roku. To transoceaniczny, wypornościowy jacht o stalowym kadłubie z aluminiową nadbudówką. C133S będzie miał 40 m długości 8,309 m szerokości, 2,50 m zanurzenia i 418 GT. Jacht zostanie wyposażony w dwa silniki o mocy 500 kW, system stabilizacji niwelujący przechyły, własną oczyszczalnię ścieków, dźwig do wodowania pontonu, żuraw pokładowy, czy odsalarkę.
W porównaniu z Viatorisem, C133S wyróżnia się przede wszystkim kształtem dziobu. „S” przy oznaczeniu modelu oznacza „super”, „elegancki”, „seksowny” lub po prostu „straight bow”, czyli prosty dziób. Nowa mutacja projektu C133 jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby i wymagania klientów. Jak podaje stocznia w komunikacie, „pozostając wiernym nowoczesnemu, a zarazem ponadczasowemu stylowemu wzornictwu znanego na całym świecie studia projektowego Reymond Langton, prosty dziób C133S to nie tylko nowoczesny akcent w porównaniu do klasycznego kształtu dziobu siostrzanego C133, ale także zupełnie nowy układ jachtu. Powstała dzięki temu dodatkowa przestrzeń, która może być wykorzystana przez załogę lub gości.
Stocznia Conrad ogłosiła, że dzieło brytyjskiego biura projektowego Reymond Langton, w połączeniu z technicznym projektem statku Diana Yacht Design, jest gotowe do produkcji i dostępne w ofercie jako model pół-standardowy (semi-custom).
C133S dane techniczne:
projekt architektoniczny - Reymond Langton
projekt techniczny - Diana Yacht Design
projekt wykonawczy - Conrad Shipyard
projekt wystroju wnętrz - Conrad Shipyard
typ statku - motorowy jacht wypornościowy
długość całkowita - 40,00 m
długość na wodnicy pływania - 38,85 m
szerokość maksymalna - 8,30 m
zanurzenie - 2,50 m
wyporność - ok. 370 t
tonaż pojemnościowy brutto (GT) – 418
prędkość maksymalna - 11-13 węzłów
zasięg - 4000 Mm przy prędkości 10,5 węzłów
POJEMNOŚĆ ZBIORNIKÓW:
paliwo - 48 600 l
woda słodka - 10 500 l
ścieki - 6640 l
zużyty olej smarny - 1000 l
czysty olej smarny - 1000 l
NAPĘD:
silniki napędu głównego - 2 × Caterpillar C18 ACERT, B-rated, 500kW @ 2100rpm
przekładnie redukcyjne - 2 × ZF W650
wały napędowe - 2 × Rubber Design Oil-Cooled Shaft Lines
zespoły prądotwórcze - 2 × Caterpillar C4.4, 99 kW
stabilizatory - CMC Electric Zero Speed Stabilizers
ster strumieniowy dziobowy - Verhaar Omega 60 kW
ster strumieniowy rufowy - Verhaar Omega 60 kW
WYPOSAŻENIE:
wyposażenie pokładowe - Maxwell
system napędów hydraulicznych - Feebe
trap - Feebe
żurawiki dla tendra - Feebe, Besenzoni
klimatyzacja - Webasto
maszyna sterowa - Jastram
oczyszczalnia ścieków - Hamann AG
nawigacja / komunikacja - Furuno / Sailor
farby / powłoki antykorozyjne - AWLGrip
wytwornica wody słodkiej - Sea Recovery
przetwornik energii elektrycznej z przyłącza
lądowego - ASEA
konstrukcja - stalowy kadłub, aluminiowanadbudówka
klasyfikacja - Lloyd's Register
notacja klasy - LR + 100A1 SSC Yacht Mono G6, [+] LMC, MCA LY3