JAKI SILNIK ZABURTOWY?

Autor:
wślizgu

MERCURY 115 Pro XS

Na bazie popularnego czterosuwowego modelu Mecury 115 powstał nowy Mercury 115 Pro XS oferujący znacznie lepsze osiągi niż jakikolwiek inny silnik o mocy 115 KM dostępny obecnie na rynku. Co ciekawe nowy 115 Pro XS jest lżejszy od dwusuwowego silnika, który zastąpił, jak również od innych silników czterosuwowych tej samej mocy innych producentów. Jednocześnie pojemność 2.1 litra jest większa niż jakiegokolwiek konkurencyjnego 115 konnego silnika. Ten idealny stosunek masy do pojemności zapewnia większy moment obrotowy, lepsze osiągi i niebywałą trwałość.

www.mercurysilniki.pl

SUZUKI DF350A

DF350A to innowacyjny, flagowy model o największej dotychczas oferowanej przez Suzuki mocy 350KM. Posiada kompaktowy sześciocylindrowy, widlasty, czterosuwowy silnik o pojemności 4,390 cm3 zasilany elektronicznym wtryskiem paliwa z systemem Lean Burn. Jest pierwszym masowo produkowanym silnikiem zaburtowym z systemem podwójnych śrub napędowych pracujących przeciwbieżnie. Rozwiązanie to znacząco wpływa na poprawę osiągów dzięki zmniejszeniu strat hydrodynamicznych. DF350A został stworzony w oparciu o filozofię nazwaną „Geki”, która symbolizuje nieposkromioną siłę zdolną przeciwstawiać się siłom natury. Nowy DF350A występuje w nowej, agresywniejszej i bardziej innowacyjnej stylistyce.  

www.suzuki.pl/marine
 

SUZUKI DF100B

DF100B to nowy silnik zaburtowy w ofercie Suzuki. Należy do serii sterowanych mechanicznie silników dysponujących rewolucyjną technologią zapewniającą doskonałe połączenie mocy, efektywności paliwowej i niezawodności. DF100B to jednostka, która powstała dzięki połączeniu najlżejszego silnika i największego przełożenia w tej klasie silników. Ważący zaledwie 157 kg DF100B charakteryzuje się najniższą masą spośród konkurencyjnych silników w tym segmencie. Jest produkowany w japońskiej fabryce Toyokawa. DF100B wyposażony jest m.in. w system: wykrywania wody w paliwie, zapobiegający nadmiernemu wychyleniu, wspomagający trałowanie i samoregulujący się łańcuch rozrządu.

 www.suzuki.pl/marine


 

YAMAHA F300B

Model F300 stanowi szczytowe osiągnięcie technologii opracowanej przez Yamahę. Ten lekki, kompaktowy silnik V6 został zaprojektowany z myślą o trudnym środowisku wodnym. Aby zapewnić ekologiczne parametry, cichą pracę, płynne działanie, oszczędność paliwa i łatwy rozruch, w zaawansowanych 24-zaworowych silnikach DOHC Yamaha zastosowała w nim układ elektronicznego wtrysku paliwa (EFI) oraz zmienne fazy rozrządu (VCT). Natomiast elektroniczny system sterujący przepustnicą i przełączanie biegów w technologii przewodowej Yamaha, zapewnia wysoką płynność i precyzję sterowania.

www.yamaha-motor.pl     

Autor