C133 zwodowany!

Autor:
Klaudia Krause

W Gdańsku zwodowano największy luksusowy superjacht z rąk polskiego przemysłu okrętowego - Conrad C133 Viatoris.

W polskich stoczniach powstawały już większe luksusowe jachty motorowe, sięgające długości nawet 80 m, ale jedynie w podwykonawstwie dla stoczni zagranicznych. Jeżeli chodzi o w pełni wyposażone luksusowe superjachty, budowane przez polskie stocznie na własne konto, to największy do tej pory był Lunar (C115, nr IMO 1012165) - jednokadłubowy jacht o długości 35,30 m z 2013 roku oraz przekazany w 2010 roku przez stocznię Sunreef Yachts katamaran Che (114C1, nr IMO 9602277) długi na 34,65 m. Z kolei zwodowany, 40-metrowy Conrad C133 jest zarówno największym jachtem motorowym zbudowanym do tej pory w Stoczni Conrad, jak również największym jachtem tego typu kiedykolwiek zbudowanym w Polsce.

Zbudowany zgodnie z najwyższymi północno-europejskimi standardami, C133 kryje we wnętrzach najbardziej luksusowy wystrój i elementy spotykane zazwyczaj tylko na znacznie większych jachtach. Materiały, dekoracje i inne elementy wystroju pochodzą z topowych europejskich domów designerskich w Londynie, Paryżu i Mediolanu.

Kadłub jednostki jest stalowy, a nadbudówka z relatywnie lekkich stopów aluminiowych. Szczególną uwagę poświęcono ograniczeniu wibracji i hałasu. Jacht wyposażony jest również w system stabilizacji niwelujący przechyły. Otwarty salon na pokładzie głównym mieści przestrzeń rekreacyjną oraz stół obiadowy dla 12 osób. W części dziobowej na pokładzie głównym znajduje się m.in. duży kambuz (kuchnia) i foyer na prawej burcie łączące pomieszczenia mieszkalne z ogólnymi. Spektakularny główny apartament, ulokowany z przodu, zajmuje całą szerokość kadłuba i oferuje balkony na obu burtach. Zawiera m.in. biuro, luksusową łazienkę z częściami „dla niej” i „dla niego”, a także przestronną garderobę. Cztery kabiny dla gości mogą być łatwo przekonfigurowane na dwa apartamenty „VIP cabins”. Na rufie, na pokładzie górnym, znajdujemy salon „sky” przeznaczony dla rozrywki i rekreacji. Oferuje on m.in. pełnowymiarowy bar połączony windą z kuchnią oraz przytulne siedziska i system audio-video z dużym ekranem. C133 posiada również niespotykany rufowy hangar, który po otwarciu przekształca się w „beach club” - bazę dla uprawiania sportów wodnych z wygodnym, bezpiecznym dostępem do wody.

Stocznia nie ujawnia tożsamości armatora. Jednak jak mówi przedstawiciel Conrad Yachts, Markus Sitowski: - Jest to zagraniczny klient powracający. Mogę zdradzić, że jacht będzie pływał pod banderą Jersey. Aktualnie trwają testy morskie. Po przeprowadzeniu prób Viatoris zostanie przekazany prywatnemu armatorowi na początku czerwca 2018, a we wrześniu odbędzie się jego światowa premiera w trakcie prestiżowej wystawy Monaco Yacht Show 2018.

Jak informuje Conrad Shipyard, C133 stanowi pierwszy krok na drodze opracowania linii produktowej luksusowych jachtów semi-custom (pół-standardowych). Już teraz trwają prace nad wydłużoną wersją tego typu jachtu. 

 

SPECIFIKACJA

Ogólne:

Projekt stylistyki zewnętrznej Reymond Langton

Projektant Diana Yacht Design

Projekt wnętrz Conrad Shipyard

Rok budowy 2018

Typ kadłuba Wypornościowy

Konstrukcja Stalowy kadłub, aluminiowa nadbudówka

Wymiary:

Długość całkowita 40.00 m

Długość linii wodnej 35.50 m

Szerokość 8.30 m

Zanurzenie 2.50 m

Waga 385 t

Tonaż brutto 388 t

Osiągi:

Silniki 2x CAT C18 ACERT, B-rated, 500kW @ 2100rpm

Maksymalna prędkość 12 kn/13 kn

Zasięg 4000 NM @ 10.5 kn